Wil jij social media écht laten werken voor je merk? Bij Mediaxplain* helpen we jou om op relevante touchpoints de juiste snaar te raken bij de doelgroep en zo een bijdrage te leveren aan je marketingcommunicatiedoelstellingen. Het liefst volledig geïntegreerd in de volledige marketingmix. We werken hierbij altijd met een gedegen strategie en een visie over je content, community en advertising. Hoe dat werkt? Kijk zelf maar!
Welke kanalen zijn het meest relevant? Wat zal de verhouding zijn tussen de organische en betaalde inzet? Hoe en wanneer bereiken we de doelgroep voldoende frequent? Onze strategieën geven het startschot voor elke inzet. Op basis van inzichten uit een combinatie van Social Media platformen en research tools, ontwikkelen we een uitgebreide Social strategie om een succesvolle campagne neer te zetten. Dit geldt zowel voor always-on inzet, als voor kortere campagnes.
Het middelpunt van elke mediacampagne: content! Natuurlijk kunnen we verschillende type content delen op sociale kanalen, maar welke content is nu écht Social en welke kanalen zijn relevant? Wij hebben er een mening over en deze laten we horen in onze content- en kanaalstrategieën.
Ook creëren we graag content voor je! Voor de algehele Social inzet van het merk, maar ook voor specifieke campagnes. Van Instant Experience, tot AR-filter en van Social video, tot 3D portret.
Van always-on strategie tot losse campagnes, we denken altijd vanuit funnels. De data die Social Media biedt zorgt ervoor dat we nauwkeurig kunnen definiëren welke doelgroep we willen aanspreken, hoeveel procent binnen deze doelgroep met het budget te bereiken valt en wat dit op basis van een uitgebreide benchmark oplevert aan bijvoorbeeld conversie, awareness of engagement.
A/B testen is daarin een must! Binnen elke campagne wordt hierdoor meer en meer geleerd en vervolgens geoptimaliseerd. Op niveau van platform, manier van inkoop, doelgroep en advertenties. Zo levert elke campagne, naast resultaten, ook nog eens een berg aan relevante data op!
Social onderscheidt zich doordat de bereikte doelgroep kan interacteren met de uitingen. Een inzet op Social Media is daarom ook niet compleet, zonder nagedacht te hebben over de mogelijke reacties.
Met behulp van de engagement module van Coosto zorgen wij dat alle reacties meetbaar en te analyseren zijn. Hoeveel vragen werden er gesteld? Hoeveel klachten kwamen er binnen? Wat was het meest besproken onderwerp? Zo weet je pas écht of je content en je advertising goed heeft gewerkt!
Daarnaast voeren we voor de algehele Social inzet, of voor specifieke Social campagnes het Community Management uit op basis van door ons gecreëerde protocollen, schrijfwijzers en FAQ’s. En reactiegifjes kunnen daarbij natuurlijk niet ontbreken…
We delen graag onze kennis, zodat jij meer grip krijgt op de zelf uit te voeren Social activiteiten. Zo kan de door ons geschreven strategie door een merk zelf uitgevoerd worden, met de juiste begeleiding. Of het nu gaat om een content of advertising workshop, wij helpen je graag op weg meer uit Social Media te halen!