Brand & campaign tracking

Brand & campaign tracking

“Je kunt niet optimaliseren waar je geen inzicht in hebt,,

Hoe ontwikkelt jouw merk zich door de tijd heen? En wat is het effect van de media-inzet hierop? Onze kracht ligt in het continu koppelen van media-inzet met merk KPI’s. Dat doen we tailormade middels brand & campaign tracking. Met de verworven inzichten kunnen we vervolgens de campagne optimaliseren.

Onze weg van inzicht naar optimalisatie is doeltreffend, transparant en gebaseerd op jarenlange ervaring met cross-mediaal tracken.

1. Onderzoek

Om inzicht te krijgen in de effecten van de media-inzet meten we continu alles mee. Wij maken hierbij gebruik van onze zelf ontwikkelde contactkans-methodiek. Het mediagedrag van alle mensen in ons onderzoek wordt middels een nauwkeurige kansberekening gekoppeld aan uitzendschema’s. Hierdoor kan contact met een campagne, cross-mediaal op respondentniveau worden vastgesteld. Door middel van contactkansen per mediumtype zijn we in staat cross-mediaal bereik en effect van campagnes vast te stellen, gekoppeld aan verschillende KPI’s. Hoe hoger de frequentie van meten, hoe beter we media en effect kunnen koppelen.

Onze continue onderzoeken generen inzichten op het niveau van merk, campagne en mediumtype en zijn ingericht voor maximale flexibiliteit en kosten efficiëntie.

2. Inzicht: rapportage en dashboards

Onze rapportages en dashboards geven structureel inzicht in alle informatiestromen - zowel on-, als offline mediakanalen - en kunnen worden aangevuld met brand & campaign tracking cijfers en eventuele koppelingen met klanteigen systemen. Met alle data beschikbaar in één centrale omgeving, kunnen wij bepalen welke optimalisaties tot de beste campagneresultaten leiden.

3. Optimalisatie

Door het gebruik van de contactkans-methodiek binnen onze brand & campaign tracker krijgen we meer inzicht in het effect van de inzet van verschillende mediumtypen, de synergie en mediadruk. Met deze inzichten kunnen we op diepgaand niveau evalueren en kunnen we toekomstige campagnes optimaliseren. Op basis van data komen we hiermee tot de meest succesvolle media-inzet om doelstellingen op brand-KPI’s te behalen.