OVER MEDIAXPLAIN!

neem contact op

WIJ ZIJN MXP,
OMDAT...

Wij zijn een onafhankelijk marketing- en mediabureau dat al sinds 2000 als pionier de markt verandert. Wij maken klanten succesvoller met media en marketing. Dat doen we door hen regie te bieden over de geïntegreerde inzet van alle communicatiemiddelen op het gebied van paid, owned en earned media. Altijd op een effectieve en spraakmakende manier en vanzelfsprekend 7 dagen per week.

Wij geloven in samenwerking en synergie. Tussen de klant en ons bureau, maar ook tussen de verschillende disciplines binnen Mediaxplain*. Zo creëren we het solide fundament voor jouw communicatie- en mediastrategie en bouwen dat uit tot de meest effectieve inzet. Dat doen we vanuit vaste klantenteams, opgebouwd uit verschillende disciplines. Korte lijntjes. Daar houden wij van.

en zo werken wij
ZIEN 
DENKEN
CREËREN 
DOEN

ZIEN
Elke uitdaging benaderen wij vanuit een vaste methode. We starten altijd met het verzamelen van data en inzichten. Bestaande data uit voorgaande campagnes en of nieuwe data en inzichten vanuit onderzoek.

DENKEN

Op basis van deze informatie en de briefing maken we een gefundeerde en effectieve strategie

CREËREN

Op basis van de strategie vertalen we het overall creatief concept naar uitingen waarbij we per middel rekening houden met de specifieke eisen voor dat medium.

DOEN

Tenslotte vertalen we de strategie conform plan naar inzet op detail niveau binnen alle geselecteerde middelen. 
Dit proces doorlopen we –waar nodig in verkorte vorm- ook tijdens lopende campagnes als een vicieuze cirkel. Wij zien resultaten namelijk als voeding voor het optimaliseren campagnes en natuurlijk vervolgcampagnes. Zo kunnen we steeds beter voorspellen én adviseren wat benodigd is om de gewenste KPI’s te behalen.”

en dat doen we 360º

BRANDFORMANCE

Succesvolle merken hebben de perfecte balans tussen Branding en Performance. Maar branding en performance zijn geen gescheiden werelden. Ze zijn onlosmakelijk verbonden. Immers salescommunicatie kan niet zonder merkcommunicatie om tot maximaal resultaat te komen.
En vice versa uiteraard.

Branding gaat over toegevoegde waarde en beïnvloeding van het hart en het hoofd. Performance gaat over volume en het beïnvloeden van gedrag. Vandaar dat we de woorden Branding en Performance hebben samengevoegd tot een eigen term en filosofie. BrandFormance! Brandformance is de filosofie dat alle touch-points van een merk zowel moeten bijdragen aan de merk KPI’s, als de gedrags KPI’s. En dat betekent dat we branding en performance steeds meer naar elkaar toe gaan brengen. Wat heeft de laatste social campagne bijgedragen aan de merkwaarde en wat heeft ie bijgedragen aan de performance KPI’s? Dat moeten we in kaart brengen!

En dat betekent dat we moeten WETEN. Weten wat het beste werkt of gewerkt heeft en wat we kunnen verwachten. Zo kunnen we beter inzichten verzamelen en voor onze opdrachtgevers sneller tot resultaat komen.

Zo worden we samen steeds meer Brandformance specialist en gaan we sneller dan de markt!