Licor 43 Baristo
De merkeigenaar in Nederland heeft ons gevraagd een creatie concept te ontwikkelen voor de introductie van Licor 43 Baristo, welke aansluit bij de doelgroep.
Belangrijk is dat we een campagne ontwikkelen waarbij de herkomst en USP’s van het product duidelijk naar voren komen en dat alle gekozen mediumtypes in de mix optimaal tot zijn recht komen. Mede ook omdat de reeds bestaande content aangeleverd door de internationale merkeigenaar totaal niet aansloot bij de doelgroep waardoor deze zich niet identificeerde met het product.
Op basis van de data en insights die we vooraf hebben verzameld vanuit voorgaande campagnes hebben we een concept ontwikkeld die dichter bij de vastgestelde doelgroep ligt. En doordat we in dit traject vanaf startfase betrokken zijn geweest hebben we strategisch invloed gehad op de media strategie. De keuze voor de mediumtypes zijn hierin naadloos afgestemd met het content concept. Om zo tot de perfecte mix te komen. Door deze aanpak hebben we de productie momenten perfect kunnen benutten omdat we exact wisten welke deliverables er benodigd waren. Dit heeft o.a. een enorme kosten efficiëntie opgeleverd.
Voordat de campagne live is gezet hebben we een pre-test uitgevoerd voor de OLV om zo de emotie van beeld tot beeld te kunnen meten. Dit vanuit de wetenschap dat je je euro’s maar een keer kunt uitgeven en dat de creatie zo’n 70% van de effectiviteit van de campagne beïnvloed. Uiteraard resulteerde dit in wat laatste correcties.
OM DE JUISTE DELIVERABLES IN TE ZETTEN HEBBEN WE GEBRUIK GEMAAKT VAN HET VALUEFLOW ONDERZOEK.
Om het aantal videoviews en uitkijkpercentage op FB/IG te verhogen hebben we meerdere optimalisaties uitgevoerd waarbij we constant hebben gemeten welk formaat of edit het best overkomt en presenteert in de verschillende uitlever mogelijkheden (feed, stories, etc. etc.) Doordat onze social, digital en creatie afdelingen naast elkaar zitten en in 1 klantenteam werkt zijn we in staat om constant te optimaliseren zelfs in de uit te leveren creatie.