De basis van je communicatie is nog steeds heel vaak je eigen website. Die moet daarom het juiste verhaal vertellen. Alles geïntegreerd. Dus daar starten we mee. We bedenken, ontwerpen, ontwikkelen en optimaliseren (online)media-uitingen en vinden het boeiend om een bedrijf of product door te lichten en het onderscheidend vermogen te vertalen naar een website die ook werkt voor de eindgebruiker. We vinden het interessant om die te beïnvloeden door middel van indeling en vormgeving, zonder dat die zich daar bewust van is. Natuurlijk werkt het. Natuurlijk wordt het goed onderhouden. Maar we werken ook samen naar een situatie waar de website optimaal bijdraagt aan de doelstellingen en het resultaat van de klant. En omdat we alles doormeten kunnen we daar weer advies op geven. Daarmee is de cirkel weer rond!
We helpen je graag met:
Search, SEA, SEM, paid search, het zijn een hoop namen voor hetzelfde: betaalde advertenties in zoekmachines. Dit kanaal mag niet ontbreken in jouw digitale strategie. Betaald zoekverkeer is een uitkomst op het moment dat je website niet goed gevonden wordt, of wanneer de concurrentie in de weg zit in de zoekresultaten.
Door advertenties gericht te koppelen aan zoekopdrachten (intenties) zorgen wij voor relevant verkeer richting jouw website. Allereerst stellen wij op basis van de doelstelling een search strategie op, om van daaruit middels continue optimalisaties zo veel mogelijk clicks en conversies te realiseren.
Google kondigt wekelijks nieuwe functies aan. Het is daarom belangrijk om voorop te blijven lopen om zichtbaar te blijven binnen het kanaal dat dagelijks door consumenten wordt gebruikt. Naast SEA zijn er ook andere Pay Per Click kanalen, zoals marketplaces [link: /marketplaces] als Bol.com en Amazon. Op deze platformen kan ook worden ingekocht op basis van zoekgedrag.
Met Search Engine Optimization, kortweg SEO, genereer je meer verkeer naar je website door deze beter vindbaar te maken in zoekmachines, zoals Google. Organische zoekresultaten hebben een grote reikwijdte, komen geloofwaardiger over en ontvangen aanzienlijk meer klikken, dan betaalde advertenties.
Na het uitvoeren van een technische scan en een analyse van de vindbaarheid van de website op basis van specifieke keywords, biedt Mediaxplain* concrete aanbevelingen om de vindbaarheid te verbeteren. Vervolgens ondersteunen wij op doorlopende basis met content-, technische en linkprofieloptimalisatie.
Doorlopend investeren in zoekmachine-optimalisatie zorgt voor een structurele verhoging van je organische websiteverkeer. Een investering in zoekmachine-optimalisatie is daarmee een duurzame investering van je marketingeuro.
Een gebruiksvriendelijke en effectieve website is een belangrijke basis. Customer Experience Optimization (CXO) is gericht op het optimaliseren van de digitale klantreis. Om dit te kunnen realiseren, moeten we jouw klant eerst goed leren kennen.
Gestructureerde A/B testen, verzamelde data en feedback van gebruikers zijn voor ons het uitgangspunt voor het doorvoeren van optimalisaties. Hiermee verbeteren wij continu de gebruikerservaringen van de websites en/of apps van jouw organisatie, met als doel het behalen van hogere conversieratio’s.
Een investering in CXO leidt uiteindelijk tot een betere gebruikerservaring, meer conversies en blije klanten. Wie wil dat nou niet?
Een website zonder een analytics tool is tegenwoordig niet meer voor te stellen. Google Analytics is het meest gebruikt; van klein beginnend bedrijf, tot grote multinational. Niemand kan meer zonder inzichten in website verkeer en doelgroepen.
Een volledig en correcte implementatie van Google Analytics (of een andere tool) is essentieel voor optimalisatie van marketing & media activiteiten. Wij ondersteunen jouw organisatie bij de (her)implementatie van Google Analytics en het inrichten van het account (profielen, doelen, rapportages) om alle digitale activiteiten correct te meten en te kunnen bijsturen.
Naast bovengenoemde optimalisaties is een marketing dashboard geen overbodige luxe. Door correct gebruik van analytics en het meten van conversies en attributie kan er gericht bijgestuurd worden in de middelenmix van online marketing campagnes.