Wat zijn jouw digitale ambities? En… hoe ga je ze waarmaken? Mediaxplain* werkt altijd vanuit een data gedegen strategie, kijkend naar owned, earned en paid media. Van programmatic, tot native advertising en van SEO/SEA, tot marketplaces. Wij helpen je regie voeren over je digitale kanalen & doelstellingen. Uiteraard geïntegreerd met je overige marketing- en media-inspanningen en met de juiste balans tussen branding én performance.
Display en video advertising is de manier om de zichtbaarheid van je merk te vergroten. Middels high-impact formaten werk je gericht aan je (merk)bekendheid. Is sales je doelstelling? Dan is display advertising - in de vorm van retargetting – een geschikte manier van adverteren.
Op basis van de doelstelling(en) van jouw organisatie adviseren wij je graag over de inzet van Display & Video Advertising. Van programmatic, tot directe inkoop en van retargetting, tot dynamische ads, onze digital specialisten staan voor je klaar. Samen met team Concept & Creation ontwikkelen wij ook de banners of video’s, zodat we gezamenlijk vanuit media en creatie de campagnes kunnen optimaliseren.
Door samen te zorgen voor de juiste inzet van display en video advertising en doorlopende optimalisatie, ben jij als marketeer verzekerd van succesvolle campagnes.
Search, SEA, SEM, paid search, het zijn een hoop namen voor hetzelfde: betaalde advertenties in zoekmachines. Dit kanaal mag niet ontbreken in jouw digitale strategie. Betaald zoekverkeer is een uitkomst op het moment dat je website niet goed gevonden wordt, of wanneer de concurrentie in de weg zit in de zoekresultaten.
Door advertenties gericht te koppelen aan zoekopdrachten (intenties) zorgen wij voor relevant verkeer richting jouw website. Allereerst stellen wij op basis van de doelstelling een search strategie op, om van daaruit middels continue optimalisaties zo veel mogelijk clicks en conversies te realiseren.
Google kondigt wekelijks nieuwe functies aan. Het is daarom belangrijk om voorop te blijven lopen om zichtbaar te blijven binnen het kanaal dat dagelijks door consumenten wordt gebruikt. Naast SEA zijn er ook andere Pay Per Click kanalen, zoals marketplaces [link: /marketplaces] als Bol.com en Amazon. Op deze platformen kan ook worden ingekocht op basis van zoekgedrag.
Met Search Engine Optimization, kortweg SEO, genereer je meer verkeer naar je website door deze beter vindbaar te maken in zoekmachines, zoals Google. Organische zoekresultaten hebben een grote reikwijdte, komen geloofwaardiger over en ontvangen aanzienlijk meer klikken, dan betaalde advertenties.
Na het uitvoeren van een technische scan en een analyse van de vindbaarheid van de website op basis van specifieke keywords, biedt Mediaxplain* concrete aanbevelingen om de vindbaarheid te verbeteren. Vervolgens ondersteunen wij op doorlopende basis met content-, technische en linkprofieloptimalisatie.
Doorlopend investeren in zoekmachine-optimalisatie zorgt voor een structurele verhoging van je organische websiteverkeer. Een investering in zoekmachine-optimalisatie is daarmee een duurzame investering van je marketingeuro.
Een gebruiksvriendelijke en effectieve website is een belangrijke basis. Customer Experience Optimization (CXO) is gericht op het optimaliseren van de digitale klantreis. Om dit te kunnen realiseren, moeten we jouw klant eerst goed leren kennen.
Gestructureerde A/B testen, verzamelde data en feedback van gebruikers zijn voor ons het uitgangspunt voor het doorvoeren van optimalisaties. Hiermee verbeteren wij continu de gebruikerservaringen van de websites en/of apps van jouw organisatie, met als doel het behalen van hogere conversieratio’s.
Een investering in CXO leidt uiteindelijk tot een betere gebruikerservaring, meer conversies en blije klanten. Wie wil dat nou niet?
Een website zonder een analytics tool is tegenwoordig niet meer voor te stellen. Google Analytics is het meest gebruikt; van klein beginnend bedrijf, tot grote multinational. Niemand kan meer zonder inzichten in website verkeer en doelgroepen.
Een volledig en correcte implementatie van Google Analytics (of een andere tool) is essentieel voor optimalisatie van marketing & media activiteiten. Wij ondersteunen jouw organisatie bij de (her)implementatie van Google Analytics en het inrichten van het account (profielen, doelen, rapportages) om alle digitale activiteiten correct te meten en te kunnen bijsturen.
Naast bovengenoemde optimalisaties is een marketing dashboard geen overbodige luxe. Door correct gebruik van analytics en het meten van conversies en attributie kan er gericht bijgestuurd worden in de middelenmix van online marketing campagnes.
Met de juiste marketing automation technologie laten wij data echt werken voor jouw organisatie. Middels een data management platform (DMP) koppelen we meerdere touchpoints aan elkaar om gericht marketing activiteiten te kunnen uitvoeren. Daarnaast denken wij doorlopend proactief mee over hoe wij - door het gebruik van de juiste tooling - de digitale marketingactiviteiten van jouw organisatie nog gerichter kunnen optimaliseren.
Bol.com, Amazon, Wehkamp, stuk voor stuk digitale marktplaatsen waar je als Marketeer vandaag de dag niet meer omheen kan. Het is een extra kanaal die we als volwaardig moeten behandelen, kijkende naar de wijze waarop consumenten deze digitale marketplaces in hun dagelijks leven gebruiken.
Wij ondersteunen jouw organisatie bij het vormen van een marketplace strategie. Daarnaast bieden wij ook praktische ondersteuning bij het inrichten van effectieve productpagina’s, complete merkenpagina’s en het managen van de dagelijkse activiteiten (verkopen en/of adverteren).
Als merk bereik je op deze manier gemakkelijk een grote groep (potentiele) consumenten die gericht op zoek zijn naar producten (SALES), maar via dit kanaal werk je daarnaast ook aan het verstevigen van je merkpositie (MARKETING) en heb je de mogelijkheid om gericht te adverteren (MEDIA) op basis van koopintentie data van consumenten.
Ligt de focus van jouw organisatie op het insourcen van digital marketing activiteiten, ook dan staan wij voor je klaar. Middels praktische werksessies - begeleid door de juiste specialist - trainen wij jouw organisatie en medewerkers.
Mogelijke werksessies:
Het doel is kennisoverdracht, zodat de activiteiten vervolgens – met eventuele ondersteuning van Mediaxplain* – zelfstandig uitgevoerd kunnen worden.
Interesse in een andere werksessie, laat het ons weten. Maatwerk is altijd mogelijk.
Met onze online dashboarding oplossing heb je als marketeer real-time en 24 uur per dag inzicht in lopende mediacampagnes. In ons dashboard zijn verschillende bronnen (display & video, SEA en de social kanalen) zichtbaar en worden de belangrijkste KPI’s overzichtelijk en helder weergegeven.
Daarnaast kan het dashboard aangevuld worden met radio, TV en OOH of met specifieke onderzoeken (o.a. brand tracking) uitgevoerd door onze research afdeling. Ook is het mogelijk om eigen databronnen, zoals salesdata, toe te voegen aan het dashboard.
Met onze dashboard oplossing heb je altijd en overal jouw marketing- en mediadata bij de hand en kan je deze 24 uur per delen met collega’s. We bespreken graag je wensen om tot een voor jouw organisatie optimaal dashboard te komen.