Nieuws

Duidelijk anders

Medtronic
20 december 2018

MXP WAS HERE

Influencers staan op tegen geweld tegen vrouwen op de werkvloer Wereldwijd vragen vrouwenrechtengroepen elk jaar, gedurende 16 dagen iedereen om in actie te komen tegen geweld tegen vrouwen. Ook ActionAid Nederland, groot voorvechter van vrouwenrechten, nam actief deel aan de ‘16 Days of Activism Against Gender-based Violence’, een initiatief vanuit de Centre for Women’s Global Leadership.

Influencer marketingbureau XMPLE, onderdeel van Mediaxplain*, ondersteunde ActionAid Nederland om aandacht te vragen voor dit thema tijdens de #16DaysOfActivism campagne. Onder andere Anouk Hoogendijk, Larissa Bruin, Suzanne Brummel, Rowena Baierl en Joelle Witschge deelden via Instagram hun persoonlijke ervaring over dit thema. Gedurende 16 dagen gaven zij elkaar het stokje door en riepen zij hun volgers op om hun verhaal te delen via de boodschap; Waar strijd jij voor?

Over de campagne
De campagne startte op 25 november, op International Day Against Violence Against Women en had dit jaar het thema; stop geweld tegen vrouwen op de werkvloer. Wereldwijd namen meer dan 3.700 organisaties uit 164 landen deel aan ‘16 Days of Activism’. Voor de #16DaysOfActivism campagne van ActionAid Nederland, werkte XMPLE samen met 16 influencers die massaal opstonden tegen geweld tegen vrouwen op de werkvloer. 


Diabetes type 1, daar kun je niet omheen
80% van de Nederlanders weet niet precies wat diabetes type 1 inhoudt. En dat terwijl vier op de tien Nederlanders direct of indirect te maken heeft met diabetes type 1. Deze (spraakmakende) resultaten zijn afkomstig uit een door Mediaxplain* uitgevoerd onderzoek naar de bekendheid van diabetes type 1, in opdracht van het platform daarkunjenietomheen.nl. Om het kennisniveau in Nederland te verhogen en aandacht te vragen voor de impact die diabetes type 1 heeft, heeft Mediaxplain* samen met creatief bureau Woedend! een geïntegreerde mediastrategie ontwikkeld, waarvan het platform daarkunjenietomheen.nl de thuishaven is. Van een spraakmakend onderzoek, tot aan een TV spot op verschillende zenders en indrukwekkende video content (waarbij influencers een dag door het leven gaan als iemand met diabetes type 1). Het resultaat? Een indrukwekkende campagne op owned, earned en paid media. De online video campagne heeft momenteel meer dan een miljoen mensen bereikt, met een gemiddelde uitkijkratio van 50% en niet eerder ontvingen de influencers zoveel reacties op hun Youtube video’s.

Influencers staan op tegen geweld tegen vrouwen op de werkvloer