02 jul 2020 - Pers

MEDIAXPLAIN EN SERVICEPLAN / MEDIAPLUS BUNDELEN KRACHTEN

MEDIAXPLAIN EN SERVICEPLAN/MEDIAPLUS BUNDELEN KRACHTEN

Europa’s grootste onafhankelijke bureaugroep lanceert een volledig geïntegreerd House of Communication in Nederland

Amsterdam, 2 juli 2020 - Onafhankelijk strategisch marketing & mediabureau Mediaxplain* bundelt vanaf vandaag de krachten met de Nederlandse tak van Serviceplan/Mediaplus. Door deze fusie ontstaat een bureaugroep waarin 100 media-, tech- en creatieprofessionals die samen het meest geïntegreerde bureau van Nederland worden. Europa's grootste onafhankelijke bureaugroep Serviceplan neemt een meerderheidsaandeel in het geheel en wordt de motor op het gebied van digitale marketing (media & automatisering) en data/techniek voor de Nederlandse branche. Met het even grote Belgische Serviceplan, biedt het nieuwe Nederlandse House of Communication het breedste scala aan diensten aan merken en organisaties in de Benelux. Het huidige Nederlandse management van Mediaxplain* en Serviceplan/Mediaplus vormen de dagelijkse leiding van de combinatie.

DUITSE MOTOR VOOR HET NEDERLANDSE ONDERNEMERSCHAP


De gesprekken tussen Mediaxplain* en Serviceplan zijn vorig jaar van start gegaan. Beide partijen herkenden elkaar in wederzijds onafhankelijk denken, innovatiegerichtheid en ondernemerschap, zowel in de aansturing van het bureau als in de manier waarop zij met klanten werken. Het unieke serviceportfolio gericht op media, creatie, tech & data van beide bedrijven wordt nu één in het Amsterdamse kantoor van Mediaxplain*, dat per 1 juli 2020 de naam House of Communication draagt.

Florian Haller, CEO van Serviceplan Group legt uit: “Voor de Serviceplan Group is het House of Communication in Amsterdam een ​​mijlpaal op de weg om onze bestaande wereldwijde voetafdruk te vergroten en aanwezig te zijn op de relevante internationale markten. Ik ben blij dat we nu ons geïntegreerde bureauconcept met creatie & content, media & data en ervaring & technologie in Nederland onder één dak kunnen aanbieden. Maar vooral dat we hierin gaan samenwerken met Mediaxplain*, een door ondernemers geleid bureau met kernwaarden gelijk als die van Serviceplan.”

Gun Nieuwenhuis en C.C. Hage, oprichters van Mediaxplain* lichten de stap toe: "Vijf jaar geleden hebben we in het groeipad van Mediaxplain* bewust gekozen om ook internationale klanten op eigen kracht te bedienen. Het heeft ons geleerd dat onze dienstverlening ook op dat podium schittert, maar ook dat onze Nederlandse klanten kunnen profiteren van initiatieven die internationaal worden ontwikkeld. In Serviceplan vonden we dat zelfstandige ondernemende powerhouse dat onze positie op de Nederlandse markt versterkt op het gebied van digitale ontwikkelingskracht en tooling, en anderzijds het podium vergroot voor onze dienstverlening aan internationale klanten. Niet in de laatste plaats in Benelux-verband.”

Markus Noder, lid van de Raad van Bestuur van Serviceplan Group voegt hieraan toe: "Nederland en Amsterdam ontwikkelen zich snel tot een van de belangrijkste internationale knooppunten voor media & creativiteit. Voor Serviceplan was het al een plek waar we de afgelopen jaren een aantal van onze House of Communication diensten hebben aangezwengeld. Door gesprekken met Mediaxplain* werden deze plannen en onze ambities versterkt. Met deze stap en de unieke bijpassende diensten van Mediaxplain* bieden wij Nederlandse en internationale klanten het breedste scala aan gespecialiseerde diensten op het gebied van communicatie".

OVER SERVICEPLAN

De Serviceplan Group is de belangrijkste onafhankelijke bureaugroep in Europa. Opgericht 50 jaar geleden als reclamebureau, ontwikkelde Serviceplan snel het concept van het "House of Communication" - het enige volledig geïntegreerde bureaumodel in Duitsland tot nu toe dat alle moderne communicatiedisciplines onder één dak verenigt: of het nu gaat om merkstrategen, creatieve, media-, digitale of technologie-experts, marktonderzoekers, PR-consultants of verkoopprofessionals. Met 24 eigen vestigingen en gevestigde samenwerkingsverbanden is de Serviceplan Group wereldwijd in totaal 35 landen en alle belangrijke economische gebieden vertegenwoordigd.

Naast de drie grootste merken Serviceplan, Mediaplus en Plan. Net omvat de groep het marktonderzoeksinstituut Facit, het intelligente content productie & managementbureau Solutions en het strategisch managementadviesbureau Consulting. Sinds 2016 is Serviceplan actief in Nederland als onderdeel van de Benelux-propositie onder leiding van België. In de afgelopen jaren is dit uitgegroeid tot een solide zelfstandig bureau met 20 medewerkers. Deze start-up met klanten als L'Oreal, Uniekaas, Flatex, Hornbach, Ancora en De’Longhi versnelt nu en krijgt door de fusie met Mediaxplain* een eigen Nederlands profiel.

OVER MEDIAXPLAIN

Mediaxplain* is het onafhankelijke, full-service marketing- en media-agentschap dat pionierswerk verricht. De missie van het bureau: klanten succesvoller maken met behulp van media en marketing. Dit doen ze door hen controle te bieden over het geïntegreerde gebruik van alle communicatiemiddelen en dit altijd op een effectieve en spraakmakende manier: innovatief en vaak duidelijk anders. Mediaxplain* is ook 7 dagen per week open: de doelgroep van bijna elke klant is immers ook de doelgroep in het weekend. Mediaxplain* werkt onder andere voor Bolletje, Binck Bank, het Van Gogh Museum en de Efteling. www.mediaxplain.nl

- Van links naar rechts: Dirk Jan Theijn (CFO Serviceplan Group Netherlands), Menno Westinga (Managing Director Mediaplus NL), Sander Bots (Managing Director Mediaxplain*), Gun Nieuwenhuis (Managing Partner Serviceplan Group Netherlands), Christiaan van Betuw (Managing Partner Serviceplan Group Netherlands), C.C. Hage (Managing Partner Serviceplan Group Netherlands), Mariska Wilschut (Managing Director Serviceplan NL)