Nieuws

Duidelijk anders

Thomas Fa G
31 mei 2019

Lock Me Up - Free a Girl 2019 levert ruim 7 ton op!

YES! Stichting Free a Girl heeft met haar actie Lock me Up een recordbedrag opgehaald van €703.581,-! Lees hier hoe dit megabedrag is bereikt én wat de rol van Mediaxplain* hierin was…

Tijdens de 9de editie van actie Lock Me Up – Free a Girl (maandag 13 mei t/m zondag 19 mei) hebben bekende en onbekende mensen zich gedurende 12 uur lang laten opsluiten in een hokje. Dit heeft een recordbedrag van € 703.581,- opgebracht! Met deze actie hebben deelnemers aandacht gevraagd en geld opgehaald voor de ruim 2 miljoen kinderen die wereldwijd seksueel worden uitgebuit. Zo zaten ambassadeurs Gwen van Poorten, Monica Geuze, Niels Geusebroek en Thomas Berge opgesloten tijdens de aftrap van de actie bij THE RED SUN in Blaricum. Mediaxplain* nodigde meerdere media, zoals RTL Boulevard, FunX, De Telegraaf en Shownieuws, uit om aanwezig te zijn bij het rode loper moment. Gedurende deze benefietavond werd al ruim € 200.000,- opgehaald.

Free a Girl zet zich in voor de bevrijding van minderjarige meisjes uit de prostitutie en het vervolgen van de daders. Ieder jaar organiseert de stichting de actie Lock Me Up – Free a Girl, waarbij dit jaar ruim 400 zogeheten ‘Freedom Fighters’ zich lieten opsluiten in een hokje van 1 bij 2 meter. Deze hokjes staan symbool voor de hokjes waarin meisjes in India opgesloten zitten en worden misbruikt.