27 jul 2020 - Pers

Lebara kiest voor Mediaxplain*

Lebara kiest voor Mediaxplain*

Telecomprovider Lebara heeft na een mediapitch met meerdere bureaus gekozen voor Mediaxplain*. Vanaf heden verzorgt Mediaxplain* de mediastrategie voor alle off- en online media, planning en  buying  voor offline  media.

Mediaxplain* zal de no-nonsense en onconventionele identiteit van Lebara doorvertalen naar een mediastrategie die gebaseerd is op zowel branding als performance KPI’s. De positie van het telecombedrijf in de SIM-only categorie wordt met het vervolg op de ‘Niet te Stoppen’ campagne verder versterkt.

De kracht van data
Ondersteund door een uitvoerige data-analyse op het gebied van zowel het merk, de doelgroep en de markt, heeft Mediaxplain* een geïntegreerde Brandformance campagne opgesteld. De aanpak wordt continue gemonitord en geoptimaliseerd op onder andere performance metrics van on- en offline media. Deze worden continue en realtime zichtbaar gemaakt middels een dashboard.

“Onze keuze is op Mediaxplain* gevallen vanwege hun manier van denken en doen. Hun multidisciplinaire en strategische visie in combinatie met een persoonlijke en flexibele aanpak, spreekt ons enorm aan,” aldus Eelco Gijze, Marketing & Sales Director bij Lebara. “Daarnaast past de mentaliteit van de mensen bij ons. Bij de campagne ‘Niet te stoppen’ bleek al dat er sprake is van een goede en constructieve samenwerking, met zowel ons als de andere bureaus zoals Natwerk”.