15 okt 2019 - Nieuws

Influencers are going green!

Influencers are going green!

Mediaxplain* en Milieu Centraal realiseerden samen zichtbaarheid voor twee hot en eco-friendly topics dit najaar. Zo leerden Milieu Centraal influencers alles over het upcyclen van kleding en daagden zij hen uit om één week lang verspillingsvrij te leven. Benieuwd naar deze toffe campagnes? Je leest het hieronder.

Verspillingsvrije Week

Tijdens de verspillingsvrije week gingen twee Instagrammers en een YouTuber de challenge aan om een week lang geen eten te verspillen en hun ervaringen en tips te delen met hun volgers. Het resultaat? Mediaxplain* behaalde met deze campagne de KPI met ruim 300%, maar nog mooier: duizenden mensen deden mee met de #Verspillingsvrij challenge en deelden massaal hun tips en ervaringen onder de content van de influencers. Maximale zichtbaarheid én activatie dus!

Sustainable Fashion Event

Vlak voor Dutch Sustainable Fashion Week organiseerde Milieu Centraal samen met Mediaxplain* het Sustainable Fashion Event. Hier gaven bekende fashion influencers, waaronder de Blond Tigers, gedoneerde kleding bij Sympany een tweede leven en stelden ze de perfecte look samen. Een team van naaisters, stylisten Yolande Avé en Selina Martin en upcycle expert Sanne Mus perfectioneerde de outfits tot runway ready! Met dit evenement zijn meer dan 260.000 impressies gerealiseerd.

Ook het maximale uit jouw campagnes halen? We denken graag met je mee!