Nieuws

Duidelijk anders

Aperol Rechthoek Lichter
28 juli 2017

Gerichte weer- en tijdplanning voor Aperol op digitale abri’s

Zichtbaarheid op het juiste (Aperol Spritz)moment

Voor de nieuwe outdoor campagne van Aperol Spritz heeft Mediaxplain*, samen met opdrachtgever Aperol, optimaal gebruik gemaakt van de mogelijkheden van digitale abri’s. De digitale schermen van JC Decaux zijn zo ingezet dat de consument op het juiste moment in contact kwam met de uiting. Vooraf is nauwkeurig met de opdrachtgever bepaald wanneer de doelgroep de grootste intentie heeft om Aperol Spritz te bestellen. Daarbij is gekozen voor de inzet van donderdag tot en met zondag, tussen 16:00 en 20:00 uur én bij een temperatuur vanaf 20 graden Celsius.

De totale campagne was flexibel ingestoken, van mei tot en met eind juli. Dit jaar hebben we in Nederland gelukkig een mooi en warm voorjaar gehad. Mede hierdoor is de campagne in de gestelde periode zeer relevant is geweest: mooi weer = toename terrasbezoek en een Aperol Spritz op het terras is een ideale combinatie. Mediaxplain* heeft samen met JC Decaux een perfecte aanvulling op vaste abri’s ingepland. Door op digitale schermen (onder meer op het Leidse- en het Rembrandtplein) alleen op relevante dagen en met relevante temperaturen de uiting van het Italiaanse drankmerk in te zetten. Hierdoor werd de totale zichtbaarheid verhoogd en was de impact nóg groter.