Nieuws

Duidelijk anders

Bolletje
27 maart 2019

Bolletje activeert duizenden consumenten met ontbijtroutine

Met haar rijke geschiedenis op de Nederlandse ontbijttafel, heeft bakkersmerk Bolletje geconcludeerd dat er twee typen ontbijters zijn: De ‘Geen Tijd Ontbijter’ en de ‘Uitgebreid Anders Ontbijter’. Waar de eerste ’s ochtends een supersnelle sesamcracker smeert, ontbijt de tweede het liefst iedere dag alsof het een lekker lome zondagochtend is. Wat de twee types wel gemeen hebben? Een grote voorkeur voor gezond en verantwoord ontbijten.


Samen met twee BN’ers, waarvan de één een Geen Tijd Ontbijter en de ander een Uitgebreid Anders Ontbijter is, ontwikkelde Bolletje de ‘Bolletje Beter Begin Box’ vol recepten en ingrediënten passend bij beide ontbijtroutines. Met (video) content werd de vertaalslag naar owned, earned én paid kanalen gemaakt. Deze content zette aan tot het kans maken op het wekelijks ontvangen van de verantwoorde ontbijtbox t.w.v. €750,-. Met succes! Ruim 14 duizend consumenten lieten zich inspireren, waaronder zich inmiddels 20 verheugde winnaars bevinden.


Sándor van Mil, marketing manager bij Bolletje, kijkt terug op een vruchtbare campagne: ‘De Beter Begin Box is een voorbeeldige awareness- en activatiecampagne. Door het belichten van twee extreme ontbijtvoorkeuren, wilden we het voor de consument eenvoudiger maken om voedzame en verantwoorde oplossingen te vinden. Dat is gelukt! Samen met Mediaxplain* hebben we een 360 graden campagne bewerkstelligd, waarbij de ingezette middelen elkaar aanvulden en bovenal versterkten. Sterker nog, we bevinden ons momenteel in de beginfase van een vervolg…’