ABOUT MEDIAXPLAIN!

WE ARE MXP,
BECAUSE...

Since 2000, we’re an independent marketing- and media agency that has been impacting the market like a true pioneer. We make our clients more successful by using media- and marketing. We offer our clients full control of the integrated media efforts in terms of paid, owned and earned media. Always thriving to be effective and outstanding, 7 days per week.

We believe in partnerships and synergy. Not only between our clients and our agency, but also between the different disciplines within Mediaxplain*. This enables us create a solid baseline for your communication- and media strategy and expand this to the most effective media efforts. We operate in client teams, put together with specialists from varying disciplines. Short lines of communications. We love it.

and this is how we work
SEE
THINK
CREATE
DO

SEE
We approach every challenge from the same methodical framework. We start by collecting all available data and insights. This can be existing data from previous campaigns or data sources, but this can also be new data gained from our own research department.
THINK

The insights gained in the ‘See’ phase, combined with information from the brief leads to an effective, grounded strategy .
CREATE

The creative concept is always in line with the strategy, whilst keeping limits of specific media in mind.
DO

Lastly, we work on the details within all media types along the outlines of the strategy. This is a process we keep repeating like a vicious circle during the campaign. From our viewpoint, media results offer a chance for further optimization of the campaign and future campaigns. This enables us to better predict and advise what’s needed to achieve the desired KPIs.

and we do it 360º

BRANDFORMANCE

Succesvolle merken hebben de perfecte balans tussen Branding en Performance. Maar branding en performance zijn geen gescheiden werelden. Ze zijn onlosmakelijk verbonden. Immers salescommunicatie kan niet zonder merkcommunicatie om tot maximaal resultaat te komen.
En vice versa uiteraard.

Branding gaat over toegevoegde waarde en beïnvloeding van het hart en het hoofd. Performance gaat over volume en het beïnvloeden van gedrag. Vandaar dat we de woorden Branding en Performance hebben samengevoegd tot een eigen term en filosofie. BrandFormance! Brandformance is de filosofie dat alle touch-points van een merk zowel moeten bijdragen aan de merk KPI’s, als de gedrags KPI’s. En dat betekent dat we branding en performance steeds meer naar elkaar toe gaan brengen. Wat heeft de laatste social campagne bijgedragen aan de merkwaarde en wat heeft ie bijgedragen aan de performance KPI’s? Dat moeten we in kaart brengen!

En dat betekent dat we moeten WETEN. Weten wat het beste werkt of gewerkt heeft en wat we kunnen verwachten. Zo kunnen we beter inzichten verzamelen en voor onze opdrachtgevers sneller tot resultaat komen.

Zo worden we samen steeds meer Brandformance specialist en gaan we sneller dan de markt!