GLENFIDDICH

Time to cool down: Mediaxplain* lanceert Glenfiddich’s Winter Storm

Glenfiddich, The Experimental Series: een reeks nieuwe whisky's die passie voor Schotse whisky combineert met het grensverleggende karakter van het merk. De eerste twee experimenten die Mediaxplain* eerder voor Glenfiddich lanceerde, het IPA Experiment en Project XX (twenty), zijn zeer warm ontvangen. Time to cool down, met de lancering van het derde Glenfiddich experiment: Winter Storm.

07 Glenfiddich Food More Photography

De naam, Winter Storm, is een knipoog naar de finish in Canadese ijswijnvaten die de whisky heeft ondergaan. Een bijzondere whisky wat een passend lanceringsevent verdiende. We organiseerden een intiem winters diner voor slechts acht top tier journalisten. Exclusief, niet? Er zijn dan ook slechts 190 flessen in Nederland verkrijgbaar. Michelin sterrenkok Wilco van den Baar bereidde live de meest spectaculaire gangen waarbij stikstof een grote rol speelde, uiteraard begeleid door bijpassende Glenfiddich whisky’s. Tijdens het diner nam Glenfiddich’s sterkste storyteller Tony van Rooijen de genodigden mee op een ijskoude reis om het geheim te ontdekken achter de nieuwste – zeer gelimiteerde - whisky van Glenfiddich. 

15 Glenfiddich Food More Photography

Met zoveel indrukwekkende ingrediënten kun je je voorstellen dat ons team stond te springen om te knallen voor de lancering van Glenfiddich’s Winter Storm. De lancering ging gepaard met een PR traject om het verhaal van de nieuwe whisky te delen onder de juiste doelgroepen. En met succes: onder meer manners.nl, man-man.nl, mannenstyle.nl en in magazines zoals Esquire en Gentleman’s Watch publiceerden over het nieuwe experiment. 

Benieuwd wat jij kunt doen om jouw (nieuwe) product of dienst op een spraakmakende manier onder de aandacht te brengen onder een relevante doelgroep? Wij denken graag met je mee om ook voor jouw merk de mooiste (pers)activaties te ontwikkelen!

16 Glenfiddich Food More Photography