SCHOONSTE STRANDEN VERKIEZING 2017

Het hele jaar door zet Supporter van Schoon zich in om zwerfafval tegen te gaan. En net als ieder jaar staat in de zomermaanden de mediacampagne rond de Schoonste Stranden verkiezing centraal. Om aandacht te schenken aan het belang van schone stranden. Onderdeel van de campagne is het oproepen van heel Nederland om een stem uit te brengen op het strand dat volgens hen het schoonste is. In 2016 zijn er maar liefst 18.000 stemmen uitgebracht en voor 2017 heeft Supporter van Schoon de lat een stuk hoger gelegd. Doel van de campagne was dan ook om in 2017 in totaal 20.000 stemmen te winnen voor de Schoonste Stranden Verkiezing. 

Strand2017 320X240

Mediaxplain* ontwikkelde de mediastrategie voor deze campagne en maakte daarbij gebruik van locatie-specifieke targeting via mobile display. Ter ondersteuning riepen wij via Facebook massaal op om een stem uit te brengen. De campagne werd extra relevant op het moment dat gebruik werd gemaakt van locatie-specifieke content in zowel de copy, als de creatie. Guilty People heeft zich ontfermd over de creatieve en conceptuele invulling van de mediacampagne.

Svsdubbel Groter

Ter aanvulling op de mediacampagne lanceerde Stichting Nederland Schoon een 'beach movie' om de schitterende kustlijn van Nederland te laten zien. Verschillende stranden van alle vier kustprovincies spelen een rol in de half uur durende video gefilmd vanuit een helikopter. 'De film laat zien hoe ongekend mooi ons Nederlandse strand is en bewijst waarom het zo belangrijk is dit ook zo te houden'. 

Svsgroter

HET RESULTAAT

De campagne is inmiddels ten einde gekomen en het resultaat mag er wezen! In totaal zijn 21.448 stemmen uitgebracht, een resultaat waar we trots op mogen zijn!