Jim beam

Jim Beam

Met Jim Beam Double Oak on tour.

Mediaxplain* <3 ruige motorrijders, verleidelijke vrouwen en stoer voer. Whiskeymerk Jim Beam riep de hulp in van Mediaxplain* om hun nieuwste Bourbon te introduceren: Jim Beam Double Oak. Een ambachtelijk gedistilleerde Bourbon die maar liefst twee keer is gerijpt in eikenhouten vaten. Het doel: een verrassende persintroductie die leidt tot een publicatie buzz waar geen whiskeyliefhebber omheen kan. 

Dsc0547

Take a ride

Voor de lancering van de Jim Beam Double Oak verwelkomden we pers en influencers voor een Kentucky Biker Cult Experience in een ruige loods in Amsterdam. Pers werd, geheel in stijl, met een Harley Davidson opgepikt. Aangekomen op de locatie ondergingen de journalisten een exclusieve whiskey tasting van John Cashman, de US Brand Ambassador van Jim Beam.

Tijdens de afterparty stroomde de loods vol met influencers, bloggers en andere genodigden voor de beste cocktails, Live Art, stoere tattoos, een potje pool en een special performance van Edison Effect. 

Tasting

Duidelijk anders

Mediaxplain* doet de dingen graag duidelijk anders, zo ook voor een prachtige Bourbon zoals Jim Beam Double Oak. Geen gelikt persevent met gladgestreken linnen, keurig opgemaakte hostesses en een veilig bloemetje op tafel, maar een ruige loods, de geur van motorolie en barbecue, ronkende motoren en écht stoere mannen. Het resultaat? Whiskey minnend journalistiek Nederland was razend enthousiast over deze lancering en schrijft vol lof over de Jim Beam Double Oak. 

Nieuwsbrief

Resultaat

Mediaxplain* verzorgde de conceptontwikkeling, productie, PR en de social media voor de lancering van Jim Beam Double Oak. Beleef Jim Beam Double Oak zelf: in de aftermovie nemen we je mee on tour!

Jm Video