Hendrick's Gin

Hendrick’s Gin EOY

BRIEFING

Speel in op feestelijke momenten om Hendrick’s Gin top of mind te maken als cadeau of drank om te serveren in december.

UITVOERING

Mediaxplain* en Hendrick’s Gin wisten gedurende de december periode een optimale mediacampagne te realiseren binnen de curious crowd haar consumenten doelgroep. Door Hendrick’s cocktail servings te koppelen aan de verschillende feestdagen en kado- en consumptiemomenten, in combinatie met recepten van de cocktails, werd de toepasbaarheid en relevantie voor de consument gemaximaliseerd.

Doelstelling
  • Bouw mentale beschikbaarheid op en zorg voor een omzetgroei tijdens de feestdagen. 
Deliverables
  • Media Campagne
Enjoy the unusual responsibly
SOCIAL EN DIGITAL MEDIA
Hendrick’s Gin’s doelgroep is middels een 360-graden multichannel aanpak bereikt

Cocktails met bijbehorende how-to recepten zorgden voor een rode draad op YouTube en via social videos. Daarnaast bouwden native mozaiek en social instant experiences met recepten van gin cocktails aan verder optimaal bereik en frequentie met maximale relevantie.

favoriete Hendrick’s Gin serving

Als kers op de taart lichtten redacteuren van Harper’s Bazaar, Esquire, Elle Eten en Quote hun favoriete Hendrick’s Gin cocktail in opvallende branded content artikelen.

Met een totaal van meer dan 8,2 miljoen contacten heeft de campagne de doelstellingen overtroffen.

Resultaten

8,2 MLN

Contacten totaal

3 MLN

contacten digital

5,2 MLN

Contacten Social