BRIEFING
Speel in op feestelijke momenten om Hendrick’s Gin top of mind te maken als cadeau of drank om te serveren in december.
UITVOERING
Mediaxplain* en Hendrick’s Gin wisten gedurende de december periode een optimale mediacampagne te realiseren binnen de curious crowd haar consumenten doelgroep. Door Hendrick’s cocktail servings te koppelen aan de verschillende feestdagen en kado- en consumptiemomenten, in combinatie met recepten van de cocktails, werd de toepasbaarheid en relevantie voor de consument gemaximaliseerd.
Cocktails met bijbehorende how-to recepten zorgden voor een rode draad op YouTube en via social videos. Daarnaast bouwden native mozaiek en social instant experiences met recepten van gin cocktails aan verder optimaal bereik en frequentie met maximale relevantie.


Als kers op de taart lichtten redacteuren van Harper’s Bazaar, Esquire, Elle Eten en Quote hun favoriete Hendrick’s Gin cocktail in opvallende branded content artikelen.
Met een totaal van meer dan 8,2 miljoen contacten heeft de campagne de doelstellingen overtroffen.

Resultaten
Contacten totaal
3 MLN
contacten digital
5,2 MLN
Contacten Social