Glenfiddich

GLENFIDDICH
VIRTUELE

WHISKYREIS

BRIEFING

Whiskymerk Glenfiddich wilde de intense beleving van traditionele, kleine whiskyproeverijen vertalen naar een groter én nieuw publiek, waar de concurrentie onvindbaar is. Mediaxplain* ontwikkelde de holy grail: Virtuele Whisky Reis Glenfiddich. Een self liquidating vorm van storytelling in een unieke setting: het theater.

UITVOERING

Met de theatertour van Glenfiddich hebben we een krachtig merk naar het oudste medium ter wereld gebracht, het theater. Op een unieke, nieuwe en interactieve manier die bol staat van engagement en beleving. Juist die combinatie van ‘live tasting en beleving met virtueel element’ maakt het concept bijzonder. Een ervaring die je nooit meer vergeet, wilt delen met je omgeving en de concurrent het nakijken geeft. Met een slimme social media campagne en een ijzersterke inzet van PR realiseerden we ruim 60 uitverkochte zalen in België en Nederland waarmee we meer dan 12.500 nieuwe interacterende fans voor Glenfiddich verbonden.

Deliverables
  • Theatertour

Resultaten

60

uitverkochte theaters

€350 K

mediawaarde

20%

conversie in sales