Glenfiddich

Glenfiddich

Virtuele Whiskyreis

Whiskymerk Glenfiddich wilde de intense beleving van traditionele, kleine whiskyproeverijen vertalen naar een groter én nieuw publiek. De oplossing: Virtuele Whisky Reis Glenfiddich. Een self liquidating vorm van storytelling in een unieke setting: het theater. Van intiem en klein, naar groots en spectaculair. Gedurfd? Zeker!

Tijdens de theatershow neemt merkambassadeur Tony het publiek mee op een inspirerende reis vol prachtige verhalen, ondersteund door een proeverij én een virtuele rondleiding door de distilleerderij. Niet alleen door sec iets te vertellen, of domweg te laten zien, maar vooral door het publiek onderdeel te laten zijn van het verhaal, hebben we iets losgemaakt bij whiskyminnend Nederland.

Afb Voor Filmpje
Afb Resultaat2

Activatie doelgroep

We werden uitgedaagd om kostenefficiënt te werken: met een hoge selectiviteit in doelgroep en media. Via social media, getarget op whiskyliefhebbers, is het publiek warmgemaakt voor de voorstelling. Er zijn ruim 640.000 whiskyfans bereikt, waarvan 12.500 middels interactie kwalitatief betrokken waren bij het merk. Daarnaast is landelijke en lokale PR ingezet waarvan de mediawaarde 5 keer hoger lag dan met reguliere productcampagnes behaald werden. Dit alles heeft geleid tot uitverkochte zalen en duizenden nieuwe merkambassadeurs. Grootse marketing-resultaten via hyper lokale media inzet!  


Afb Resultaat1

Innovatief

Met de theatertour van Glenfiddich hebben we een krachtig merk naar het oudste medium ter wereld gebracht, het theater. Op een unieke, nieuwe en interactieve manier die bol staat van engagement en beleving. Juist die combinatie van ‘live tasting en beleving met virtueel element’ maakt het concept bijzonder. Een ervaring die je nooit meer vergeet, wilt delen met je omgeving en de concurrent het nakijken geeft.



Het resultaat

Mediaxplain* verzorgde, in nauwe samenwerking met Maxxium, de gehele theaterproductie, mediastrategie, media-inkoop, optimalisatie en PR. Dit heeft geleid tot 22 volle theaterzalen, duizenden nieuwe merkambassadeurs, interesse uit verschillende landen in het concept en een bijna onvermijdelijke voortzetting in 2016-2017. Slàinte Mhath!