BRIEFING
RAI Amsterdam wilde op een ludieke manier de Huishoudbeurs onder de aandacht brengen, met een activatie die de uitzinnigheid rondom de Huishoudbeurs zichtbaar maakt en tegelijkertijd niet stereotyperend is.
UITVOERING
We ontwikkelden een concept voor gegarandeerd succes: Stylist Fred van Leer presenteert de Huishoudbeurs Shopper Obstacle Run!
Na een oproep van Fred en Huishoudbeurs via social media, streden acht fanatieke vrouwen tegen elkaar voor een Huishoudbeurs VIP-arrangement. Hiervoor legden zij een parcours af met ‘typische Huishoudbeurs’ obstakels. Uiteraard met een dikke knipoog. Van razendsnel je lippen stiften (al springend op een trampoline), tot zo snel mogelijk een tompouce naar binnen werken én een eindsprint. Om de hindernisbaan nog een tikkeltje moeilijker te maken, kreeg elke deelnemer twee Huishoudbeurs shoppers om elke arm.
Data leerde ons dat Fred van Leer een breed publiek aanspreekt dat grotendeels overeenkomt met de doelgroep van de Huishoudbeurs. Met zijn humor en bekendheid was Fred de perfecte host voor de door ons samengestelde Shopper Obstacle Run. Door Fred niet alleen als host, maar ook als medium in te zetten, was een groot primair bereik gegarandeerd!
Met ons eigen camera- en editing team stelden we razendsnel voor media de perfecte aftermovie samen, en met succes - de actie krijg landelijke coverage bij o.a. RTL Boulevard, Shownieuws en 5 uur Live!

Resultaten
Social Impressies
25.974.247
Bruto bereik
€369.280
Mediawaarde