E.ON

E.ON spreekt Eindhovenaren aan in najaarscampagne

Met een kantoor in Eindhoven is er geen energieleverancier die de bewoners beter kent dan E.ON. Om dat kracht bij te zetten is E.ON voor hun nieuwe campagne samen met reclamebureau Fama Volat en mediabureau Mediaxplain* op zoek gegaan naar de eigenheid van elk Eindhovens stadsdeel. Voor deze campagne heeft Mediaxplain* de outdoor, print, digital en social inzet gepland en ingekocht. Ook heeft Mediaxplain* de creatie voor de online inzet vervaardigd.

Eon Website
Opzet Ex Cta3

De insteek van de campagne is dat heel Eindhoven kiest voor stroom van E.ON. Zowel klanten, als niet-klanten maken tijdens de campagne kans op 1 jaar gratis energie. Daarnaast is er speciaal voor inwoners van Eindhoven een product ontwikkeld met een welkomstpremie van € 040,-. De aftrap van de campagne was half november tijdens het bekende Glow Event’ in Eindhoven.

De campagne is opgedeeld in drie fasen. Het doel van de eerste fase is alle Eindhovenaren tot 40 jaar met de boodschap en actie kennis te laten maken.
Fase twee speelt in op het sentiment dat al 1 op de 3 huishoudens in Eindhoven klant is bij E.ON (een positieve houding) en in fase drie wordt er aangezet om over te stappen naar E.ON.

Designers hebben Strijp, Gestel, Tongelre, Stratum, Woensel en Centrum bezocht om deze te vertalen naar een serie unieke visuals. Elk stadsdeel heeft een visual gekregen die niet alleen herkenbaar is voor het stadsdeel, maar bovendien de trots van het stadsdeel uitdraagt. Deze visuele stijl komt in tal van uitingen terug.

In alle fases zijn print en online ingezet. In de fases één en twee zijn zowel abri’s in Eindhoven, als lokale bussen ingezet. Deze abri’s hebben een speciale tegendruk, waardoor dit resulteert in een oplichting, zodra het donker wordt.

Abri Eon Benelux Tongelre Eindhoven T Hofke 23090 Week46 2016

Bij de inzet van print wordt specifiek in het Eindhovens Dagblad en in het huis-aan-huisblad Groot Eindhoven geadverteerd. Deze opvallende uitingen op een ¼ formaat zijn in lijn met de uitingen die in de out of home media te zien zijn.

Gedurende de gehele looptijd is de campagne zichtbaar op zowel online, als social kanalen. Online zijn er, gedurende de verschillende fases, aangepaste uitingen geserveerd d.m.v. programmatic met een specifieke geografische targeting. Tevens zijn in elke fase HPTO’s en Swipecubes ingezet op ED.nl. 

Abri Eon Benelux Woensel Eindhoven Fransebaan 24183 Week46 2016
E On Fb

Op Facebook adverteert E.ON gedurende de actieperiode met drie link posts die aansluiten op de eerdergenoemde fases van de campagne. De drie advertenties worden enkel getoond aan Eindhovenaren en hebben als doel om de bereikte mensen mee te laten doen aan de winactie op www.eon.nl/eindhoven. Uiteraard met het vervolgdoel om deze mensen over te laten stappen naar E.ON. In dezelfde periode wordt via het Facebookprofiel ook organische content verspreid met diverse campagnebeelden. Deze berichten zijn alleen te zien voor de Eindhovense fans van de energieleverancier en bevatten interessante weetjes over de zes wijken van Eindhoven. 

De eerste resultaten van de campagne zijn veelbelovend en gedurende de campagneperiode wordt er continu geoptimaliseerd om tot het best haalbare resultaat te komen. 

Klik hier om de case video te bekijken!

Schermafbeelding 2016 12 02 Om 14 20 49