De Nationale Postcode Loterij

Verlichte PostcodeKanjertram voor decembercampagne

De Nationale Postcode Loterij vroeg Mediaxplain* om een mediastrategie gericht op awareness te ontwikkelen voor hun jaarlijkse paradepaardje: De PostcodeKanjer. De campagne uitingen spelen in op de wens deze prijs niet mis te lopen en dat is dé reden om mee te doen met de PostcodeKanjer. 

P14 Nationale Postcode Loterij1
P14 Nationale Postcode Loterij 41

Zichtbaarheid door heel Nederland

Het doel van de campagne is om impact te creëren op een unieke manier. Mediaxplain* ontwikkelde hiervoor een strategie waarbij er gebruik werd gemaakt van een succesvolle crossmediale inzet voorzien van een krachtige allround TV en radio actie. De online mediacampagne werd verzorgd door Amnet. Het resultaat? Nederland kon niet om deze decembercampagne heen!

PostcodeKanjertram

Als kers op de taart reed er een opvallende PostcodeKanjer tram rond die Amsterdam letterlijk oplichtte en attendeerde op deze niet te missen prijs. Op deze tram stonden alle ambassadeurs van de Postcode Loterij afgebeeld, maar werd de aandacht met name getrokken door de opvallende verlichting. En dat was nu net het doel van de inzet: om op een unieke manier impact te creëren in het donkere straatbeeld van Amsterdam.

P14 Nationale Postcode Loterij 31

Resultaat

De inzet van de tram samen met de overige media-inzet zorgde voor de grootste campagne van het jaar van de Postcode Loterij. De actie bleek zeer succesvol en is er één om trots op te zijn. En de PostcodeKanjer? Die is dit jaar in de Donker Curtiusstraat in Den Haag gevallen.

Benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen? 

Neem dan eens contact op met onze specialisten op het gebied van mediastrategie.