Converse

Tie dye campagne

Converse

Tie dye campagne

Om de nieuwe Tie Dye sneakercollectie te lanceren nam Converse twee weken lang twee metrostations in Rotterdam volledig over. Met meer dan 50 verschillende creatieve uitingen claimde het sneakermerk bijna alle frames op de stations. De campagne vormde daarmee een grote openbare expositie van verschillende creatieve Converse-uitingen. Naast de aanwezigheid in de Rotterdamse metro reden er ook opvallende Converse-trams door de havenstad en werden er billboards en NS spreads ingezet in Amsterdam, Rotterdam en Den Haag. De opvallende out of home-campagne van Converse kwam tot stand in samenwerking met outdoorexploitant Exterion Media, reclamebureau Anomaly en strategisch mediabureau Mediaxplain*.   

Bijna alle witte wanden en pilaren van de Rotterdamse metrostations Beurs en Eendrachtsplein werden ingezet voor de zogenaamde station domination van Converse. Voor Eendrachtsplein was de campagne van Converse een primeur: niet eerder werd het metrostation op deze manier ingezet voor de communicatie van één merk.  

Converse kleurt buiten de lijntjes

De verf spatte bijna létterlijk van de Converse-campagne af. De nieuwe sneakercollectie is vernoemd naar en geïnspireerd op Tie Dye, de old schoolverftechniek voor T-shirts. In de creatie is veel gebruik gemaakt van verfspetters en niet bepaald binnen de lijntjes gekleurd: omdat de meer dan 50 verschillende creaties in de metrostations op elkaar aansloten kwamen de verfspetters letterlijk buiten de kaders. Sommige frames werden bovendien opgelicht door steeds van kleur veranderende ledverlichting. Een sympathieke campagne van Converse waarmee kleur gegeven werd aan de normaal gesproken nogal grauwe omgeving van een metrostation.

Converse

360° Marketing & Mediabureau