Bolletje

Bolletje

Wie zoet is krijgt lekkers

Gerrieke en Eunice (consumenten én kruidnotenfans) vroegen aan Bolletje via Facebook of het assortiment kon worden uitgebreid met zakjes uitsluitend witte chocolade kruidnoten. Zulke vragen worden vaak genegeerd of afgepoeierd. Wij zagen echter gelijk de uitdaging. In no-time is gereageerd ‘dat dat wel kan, als er maar genoeg fans voor zoiets zijn’ en ‘of zij voor – laten we zeggen- 200.000 fans konden zorgen’...

Intro Definitief
Resultaatdef

Activatie doelgroep

Op een volledig organische (en meest waardevolle) manier is het aantal likes meer dan behaald. De consumenten konden de uitdaging zeer waarderen en reageerden massaal.

Likes:                                                                                   263.159

Bereikte personen:                                                       3.162.019

Reacties:                                                                            18.475


Eunice

Merkbetrokkenheid pur sang

Vanzelfsprekend is de zak met alleen witte chocoladekruidnoten in productie genomen. Maar de interactie stopte hiermee niet… We hebben consumenten een sneak preview gegeven van de nieuwe verpakking, een hashtag gecreëerd die gebruikt kon worden om te laten zien hoe blij men met het nieuwe product was, bij Gerrieke en Eunice 1.000 zakken afgeleverd (voor een goed doel) en de video hiervan gedeeld.

Publicaties Site

Het resultaat

In 2,5e maand hebben we door een adequate en creatieve aanpak, Bolletje kruidnoten in het hoofd en hart van honderdduizenden consumenten gekregen én gehouden. Door de doelgroep zelf ‘aan het werk te zetten’ en zich te verenigen is een nieuw product ontstaan. Middels een PR-aanpak met drie piekmomenten, zijn we in staat geweest de activatie verder te verbreden (mediawaarde: €556.631,40!).

Conclusie

Luisteren naar de consument, adequaat reageren én handelen. Dat klinkt eenvoudig en dat vinden wij ook.