Bolletje Krokante Ontbijtgranen

Klant

Bolletje

Campagnenaam

Bolletje #mijnontbijt

Deliverable

Influencertraject met consumentenactivatie

Diensten

mediastrategie / media-inkoop / social-media / creatie

Ontbijtfanaten omarmen Bolletje Krokante Ontbijtgranen

In het voorjaar van 2016 lanceerde Bolletje de overheerlijke Bolletje Krokante Ontbijtgranen. Een ontbijtgranenvariant die maar liefst tot 70% minder suiker bevat dan andere varianten. Ten behoeve van de introductie heeft Bolletje Mediaxplain* gevraagd om een 360° mediastrategie te ontwikkelen, waarmee Nederlandse ontbijtfanaten op de Bolletje manier kennismaakten met het nieuwe product.

360° ontbijten met influencers

Om awareness en engagement te realiseren is er een samenwerking aangegaan met vijf influencers uit onze creatieve kweekvijver. Zij deelden overheerlijke ontbijtrecepten met #mijnontbijt, activeerden hun volgers hun ontbijtmoment te delen én stonden de influencers centraal op het #mijnontbijt consumentenevent. Deze laatste bestond uit een romantische ontbijtsetting, een stel waanzinnig knappe mannen, vijf populaire influencers en 25 dolgelukkige winnaressen

Alle content die werd gemaakt rondom Bolletje Krokante Ontbijtgranen, werd zowel op de owned kanalen van Bolletje gebruikt, als ingezet voor social en online advertising.

#mijnontbijt

#mijnontbijt als inspiratieplatform

De hele zomer waren de ontbijtgranen van Bolletje online en op social media zichtbaar, daar waar de doelgroep zich oriënteert op ontbijtvariatie en een healthy lifestyle. Hier werden ze getrakteerd op de heerlijkste ontbijtrecepten: van een heerlijke ‘Dragon Fruit Bowl’ tot een frisse ‘Skinny cheesecake in a glass’. De recepten zijn speciaal voor deze campagne ontwikkeld en werden gedeeld door de influencers met de #mijnontbijt. Volgers deelden in aan later stadium massaal hun ontbijtfoto’s op Instagram, om op die manier kans te maken op één van de 25 uitgebreide winpakketten. Zo is #mijnontbijt een inspiratieplatform geworden waar de mooiste en lekkerste ontbijtjes mee te vinden zijn!

"De campagne rondom de lancering van de Bolletje Krokante Ontbijtgranen was goed doordacht en helemaal rond. Mooi om te zien hoe Mediaxplain* de voor dit product belangrijke waarden als gezondheid, sport, voeding en lifestyle, op passende wijze middels influencers weet te koppelen aan onze krokante ontbijtgranen"

Sándor van Mil, Bolletje

Resultaten

Je doelstellingen overtreffen? Neem contact op