Boers&Boers

Klant

Boers&Boers

Opdracht

Het maximaliseren van website traffic, zonder al teveel in te boeten op het verhaal achter Boers&Boers

Uitwerking

Een SEA - & Facebookcampagne

Diensten

social-media / digitale-media

Het verhaal

Al jaren liepen twee broers, Jan en René, rond met de gedachte om samen het kerstdiner in Nederland eens een andere twist te geven en daarbij in te spelen op de toenemende belangstelling voor originele authentieke producten. Er ontstond een samenwerking met de Engelse familie Copas, die al ruim zestig jaar kalkoenen houdt op hun landgoed waar de dieren met veel aandacht verzorgd worden. 

Aanschuiven bij Boers&Boers

Vanaf 2014 zorgen de broers er onder de vlag van Boers&Boers voor dat ze bij een steeds groter worden groep Nederlanders (en Belgen!) overheerlijke gevulde kalkoenen afleveren. De reacties? Die zijn lovend, onder journalisten, consumenten en ook B2B klanten die het als relatiegeschenk geven. Onze MXP’ers zijn dol op goede verhalen, én op een fijn kerstdiner. Wij vonden het dan ook geen enkel probleem om aan te schuiven bij Boers&Boers en hen te voorzien van een eindejaarscampagne die, tegen gering budget, ervoor zorgt dat zoveel mogelijk liefhebbers een mooie gevulde kalkoen op tafel zouden zetten tijdens de kerstdagen. 


INSPIRATIEFASE

In de aanloop naar de drukke periode voor kerst lag de focus van de campagne vooral op het inspireren van de doelgroep. In deze inspiratiefase hebben we een brede set relevante trefwoorden in AdWords ingezet, waarmee de traffic naar de website ten opzichte van de maand voor aanvang van de campagne met meer dan 500% is verhoogd. 


Verkoopfase

In de tweede fase verlegden we de focus naar conversies met een verzwaard dagbudget op de zichtbare pieken op relevante dagen en aangepaste copy. En met succes, want zo verhoogden we het aantal geplaatste bestellingen met meer dan 600%!

In deze fase ondersteunden we de SEA inzet met een campagne op Facebook die naast zichtbaarheid voor de naam én het verhaal van Boers&Boers, ook de websitebezoeken aanzienlijk verhoogden. We kozen er voor om A/B te testen met twee soorten advertenties die de laagste kosten per klik naar de (achterliggende) website laten zien: een Link - en een Caroussel Ad.

We maakten zes verschillende doelgroepen aan met als gemeenschappelijke deler dat het om ‘food minded’ publiek ging van 35 jaar en ouder. Uiteindelijk zagen we dat de Caroussel Ad met hierin een verscheidenheid van de verschillende producten met € 0,29 cent de laagste kosten per website klik heeft opgeleverd. En hoewel hier niet primair op is ingekocht, heeft de Facebookcampagne 150.892 foodliefhebbers bereikt die ruim 6.400 interacties zijn aangegaan. 

Resultaten

0

Interacties (Facebook)

0

%

Traffic inspiratiefase (Adwords)

0

%

Conversie verkoopfase (Adwords)

Je doelstellingen overtreffen? Neem contact op