Kaspersky

Bijna helft van Nederlanders wil ook na Coronacrisis vaker thuiswerken

BRIEFING

­De campagnes die Mediaxplain* dit jaar voor Kaspersky zou verzorgen werden door Corona-overmacht helaas on hold gezet. Echter geen reden voor Kaspersky om geen relevantie meer te bieden. De PR afdeling van Mediaxplain* heeft pro-actief een voorstel gedaan om onderzoek te doen naar thuiswerken in tijden van en na corona.

UITVOERING

Er is een PR-onderzoek uitgevoerd onder 1000 werkende Nederlanders. Het onderzoek had 3 delen, 1) thuiswerken, 2) infodemie (informatie overload) 3) leuke feitjes met betrekking tot corona. Op basis van de uitkomsten is een infographic gemaakt. Daarnaast is er een persbericht geschreven en uitgestuurd waarmee 33 publicaties zijn gerealiseerd. Onder andere AG Connect, Frankwatching. Vriendin en de website van ABN Amro hebben stukken gepubliceerd over het onderzoek met betrekking tot thuiswerken in tijden van en na Corona. Ook is er een samenwerking met Dutch Cowboys opgezet, waarbij er een video en artikel zijn gemaakt omtrent het onderzoek.

Doelstelling
  • Toegevoegde waarde van Kaspersky overbrengen op doelgroep tijdens Covid-19.
Deliverables
  • Onderzoek
  • Infographic
  • Perstraject
  • Blogs op Kaspersky website
  • Samenwerking met Dutch Cowboys

Resultaten

33

Publicaties