Bolletje

Beter Begin Box

BRIEFING

Bolletje wil het mensen makkelijker maken om simpel én verantwoord te ontbijten. Ontbijters zijn in te delen in twee groepen; vlugge ontbijters en uitgebreide ontbijters. Voor beide groepen heeft Bolletje een Beter Begin Box samengesteld. Saar Koningsberger is een vlugge ontbijter en Sarah Chronis een uitgebreide. De samenwerking met deze influencers werd aangegaan om de doelgroep op te roepen te laten weten wat voor ontbijter zij zijn. Door een test te maken op de website en deel te nemen aan de actie maakt de doelgroep kans op 2 maanden lang elke week een Bolletje Beter Begin Box t.v.w. € 750.

UITVOERING

De actiepagina voor de campagne is volledig opgezet door de webdevelopment afdeling van Mediaxplain*, inclusief het actiemechanisme van een test om uit te zoeken wat voor ontbijter de doelgroep is. Op basis van het uiterlijk van de displays op de winkelvloer in supermarkten is de creatieafdeling van Mediaxplain* aan de slag gegaan met het creëren van social content voor de campagne. Hierin werd de doelgroep in verschillende fases opgeroepen deel te nemen aan de actie, waarbij er ook gebruik werd gemaakt van de content van de aangehaakte influencers. Deze social ads en de ontwikkelde display banners waarin ook werd opgeroepen te laten weten wat voor ontbijter je bent vormden samen de online campagne. Hierbij zijn er vanuit de gecombineerde inzet van influencers, social media en display 6,7 miljoen impressies, 34.471 klikken naar de site en 14.423 deelnemers gerealiseerd.

Doelstelling
  • Uitrollen van een 360º media strategie
Deliverables
  • Landingspagina
  • Social video's
  • HTML5 banners
JE OCHTEND BEGINT
BETER
MET DE BOLLETJE
BETER BEGIN BOX
GOED VOORNEMEN, GOED ONTBIJT
EEN VOLLEDIGE 360º CAMPAGNE
WAARBIJ ALLE
DISCIPLINES

BETROKKEN WAREN
SOCIAL MEDIA
SNIPPETS

Resultaten

1.7 MLN

view posts influencers

5 MLN

geadverteerde impressies

41%

conversiepercentage