BBC Worldwide

Multimediale campagne voor Sherlock

BBC Worldwide heeft Mediaxplain* gekozen als mediabureau voor de inzet van haar media-activiteiten in Nederland voor de televisiezender BBC First. De samenwerking werd eind november afgetrapt met de inzet van een multimediale campagne rondom de première van het vierde seizoen van de hitserie Sherlock. De serie toont ons de avonturen van de wereldberoemde privédetective Sherlock (Benedict Cumberbatch) en doctor John Watson (Martin Freeman) in de moderne tijd. Het doel van de campagne is het Nederlandse publiek groots te informeren over de komst van de nieuwe serie en hen op de premièredatum (1 januari om 21:30 uur) af te laten stemmen op BBC First.

Bbc Sherlock Billboard 3320X2360Mm V6

Teasende billboards en digitale abri’s

Om het Nederlandse publiek te informeren over de drie uitzendingen van het vierde seizoen heeft Mediaxplain* voor BBC First een sterk visuele campagne ontwikkeld. Deze campagne steunt op vier pilaren, met allereerst een sterke outdoor dominantie. Hierbij zijn teasende billboards en digitale abri’s ingezet op de meest drukbezochte locaties. Daarnaast werden kwalitatieve contacten met het publiek gerealiseerd door de inzet van bioscoopreclame tijdens de Kerstvakantie rondom Sherlock verwante films. Als klap op de vuurpijl is er een take-over van de Ziggo Dome ingekocht, waarbij de hoofdrolspelers en delen van de trailer werden getoond op het gehele digitale led scherm van de Ziggo Dome. Benieuwd naar het resultaat? Klik hier om de take-over van de Ziggo Dome te bekijken!

Video
3

take-overs

De niet te missen digitale basis van de online campagne bestond uit een sterke inzet van video en premium display op relevante TV en serie gerelateerde sites en apps. Zo werd er high impact display en video ingekocht op Spotify, Vice.nl, Pathe.nl en TV-Gids/Superguide. 

interacties op social media

De digitale campagne werd tot slot versterkt via een social media campagne op Facebook, Twitter en Instagram waarbij met korte video's dag na dag meer bekend werd gemaakt over de serie. Via een Promoted Trend en First View op Twitter werd heel tweetend Nederland op 1 januari overgehaald over te schakelen naar BBC First om 21.30 uur. Alle social media content werd actief gepushed onder de specifieke doelgroep in Nederland, waarbij de bestaande fanbase van de hitserie actief de dialoog aanging en een sterke interactie ontstond met doelgroepen die minder bekend zijn met de serie.

2

Resultaat

Naast de media-inzet is Mediaxplain* ook verantwoordelijk voor alle (trans)creatie van de Sherlock campagne. Zo werden de take-over van de Ziggo Dome, billboards, digitale abri’s en online take-overs en video’s ontwikkeld door de creatie-afdeling van Mediaxplain*. Door middel van de campagne is er met de eerste aflevering op 1 januari een marktaandeel behaald van 3,2% onder de doelgroep 20-49